1- آیا فقط می توان مقالات فارسی ارسال نماییم؟
2- در صورت پذیرش مقالات بصورت شفاهی یا سخنرانی، آیا حتما باید درکنفرانس حضورداشته باشیم؟
3- آیا به نویسندگان همکار گواهینامه دریافت می کنند؟
4- آیا قبل از ارسال مقاله هزینه ای پرداخت می گردد؟ هزینه های کنفرانس به چه میزان است؟
5- هر نویسنده مقاله مجاز به ارائه چند مقاله به این کنفرانس می باشد؟
6- مقاله را از چه طریقی بایستی برای کنفرانس ارسال نمود؟ ازطریق ایمیل یا سامانه کاربران؟ چگونه؟
7- آیا مقالات مروری نیز مورد پذیرش واقع می شوند؟
8- نحوه داوری و ارایه مقالات پذیرفته شده چگونه است؟
9- آیا مقالات به صورت کامل منتشر می‌گردند یا به صورت چکیده مقاله؟
10- آیا پس از پذیرش مقاله توسط کمیته علمی و واریز وجه، امکان استرداد وجه ثبت نام (پس دادن و برگرداندن وجه ثبت نام) وجود دارد؟
11- آیا نتیجه داوری همه مقالات با هم اعلام خواهد شد؟
12- چگونه در کنفرانس ثبت نام کنیم؟
13- آیا بدون مقاله نیز می‌توان در کنفرانس شرکت کرد؟
14- مقالات ارسالی دارای محدودیت صفحه هستند؟
15- برای ثبت‌نام دانشجویی چه مدارکی لازم است؟
16- گواهیناهه کنفرانس به چه صورتی است؟
17- گواهینامه شرکت در کارگاه به چه صورتی است؟
18- مقاله من به صورت سخنرانی پذیرفته شده است، چه کاری باید انجام دهم؟
19- مقاله من به صورت پوستر پذیرفته شده است، چه کاری باید انجام دهم؟
20- مقاله من پذیرفته شده ولی امکان حضور در کنفرانس را ندارم، آیا گواهی پذیرش برای من صادر می شود؟
21- نحوه پرداخت هزینه کنفرانس چگونه خواهد بود؟

1- آیا فقط می توان مقالات فارسی ارسال نماییم؟ up

خیر، پژوهشگران می توانند مقالات خود را به زبان های فارسی یا انگلیسی آماده و ارسال نمایند.

2- در صورت پذیرش مقالات بصورت شفاهی یا سخنرانی، آیا حتما باید درکنفرانس حضورداشته باشیم؟ up

توصیه می گردد که به منظور تبادل نظر و ارتقای علمی در صورت امکان در محل کنفرانس حضور داشته باشید.  امادر صورتیکه امکان حضور نداشته باشید، گواهینامه کنفرانس برای شما ارسال می گردد و نیازی به حضور حتمی نیست وگواهینامه کنفرانس جهت عزیزان ارسال می گردد.

3- آیا به نویسندگان همکار گواهینامه دریافت می کنند؟ up

بله، نویسندگان همکار در صورت پرداخت هزینه می توانند گواهینامه دریافت نمایند.

4- آیا قبل از ارسال مقاله هزینه ای پرداخت می گردد؟ هزینه های کنفرانس به چه میزان است؟ up

خیر، پژوهشگران صرفاً پس از پذیرش مقاله آن ها (که از طریق ایمیل به اطلاع آن ها خواهد رسید) هزینه پرداخت خواهند نمود.

۱-حضور در کنفرانس با ارائه مقاله (اعضای هیئت علمی، اعضای انجمن ها، دانشجویان، آزاد)

۲- حضور در کنفرانس بدون ارائه مقاله (اعضای هیئت علمی، اعضای انجمن ها، دانشجویان، آزاد)

لیست هزینه ها و توضیحات مربوط به هر کدام از گروه های بالا در قسمت تعرفه های ثبت نام نشان داده شده است

5- هر نویسنده مقاله مجاز به ارائه چند مقاله به این کنفرانس می باشد؟ up

هر فرد می تواند حداکثر۴ مقاله به عنوان نویسنده مسئول برای کنفرانس ارسال نمایید. شرط پذیرش و چاپ مقاله نیز فقط منوط به پذیرش مقالات توسط کمیته علمی و پرداخت هزینه ثبت نام در کنفرانس می باشد

6- مقاله را از چه طریقی بایستی برای کنفرانس ارسال نمود؟ ازطریق ایمیل یا سامانه کاربران؟ چگونه؟ up

برای ارسال مقاله قبل از هر کاری بایستی در سامانه کاربران سایت ثبت نام کنید. وارد قسمت ورود در سامانه کاربران شوید و نام کاربری و رمز عبور خود را در آنجا وارد نمایید. پس از ورود به سامانه کاربران جهت ارسال مقاله از منو های موجود به منو ارسال مقاله جدید بروید و فایل  اصل مقاله را به یک  فایل با فرمت word در سایت درج نمائید. در منو ارسال مقاله اصل مقاله از شما خواسته می شود. .

ارسال مقاله ازطریق ایمیل انجام نمی پذیرد و  بدیهی است مقاله ارسالی از طریق ایمیل بررسی نمی گردد و فرآیند کار را با مشکل مواجه می سازد  ایمیل های کنفرانس صرفاً جهت پاسخ گوئی به نظرات، پیشنهادات، سؤالات، مشکلات و ... پژوهشگران در موارد خاص می باشد

7- آیا مقالات مروری نیز مورد پذیرش واقع می شوند؟ up

بله،  مقالات علمی- مروری که درباره موضوعات جدید باشند و مطالب جدیدی در آنها آورده شود مورد پذیرش قرار می گیرند اما اولویت ارائه شفاهی با مقالات پژوهشی می باشد. لازم به ذکر است دبیرخانه کنفرانس از داوری و پذیرش مقالات ترجمه شده معذور است.

8- نحوه داوری و ارایه مقالات پذیرفته شده چگونه است؟ up

هرمقاله برای ۲ داور مرتبط با محور انتخابی شما ارسال می‌گردد اگر یکی از داوران مقاله را بپذیرد و داور دیگر مقاله را رد کند مقاله به داور سوم ارجاع داده می‌شود؛ هر مقاله می‌بایست جهت قبولی در کنفرانس از ۲ داور پذیرش بگیرد.

9- آیا مقالات به صورت کامل منتشر می‌گردند یا به صورت چکیده مقاله؟ up

از آنجایی که به چاپ تنها چکیده مقالات امتیازی تعلق نمی‌گیرد، دبیرخانه کنفرانس کلیه مقالات پذیرفته شده و تایید شده توسط کمیته علمی را به صورت تمام متن و کامل از طریق civilica منتشر می‌نمایید.

10- آیا پس از پذیرش مقاله توسط کمیته علمی و واریز وجه، امکان استرداد وجه ثبت نام (پس دادن و برگرداندن وجه ثبت نام) وجود دارد؟ up

خیر، دقت داشته باشید قبل از واریز وجه نویسنده مسئول کلیه نویسندگان را در جریان ثبت نام قرار دهد، پس از واریز وجه ثبت‌نام امکان استرداد (پس دادن وبرگرداندن وجه ثبت نام) وجود ندارد.

11- آیا نتیجه داوری همه مقالات با هم اعلام خواهد شد؟ up

خیر، لزوماً نتیجه قبولی همه مقالات با هم اعلام نمی شود. تعدادی از مقالات که نتیجه ارزیابی داوران آنها دیر به دست کمیته علمی کنفرانس برسد، قاعدتا دیرتر تعیین وضعیت خواهند شد.

12- چگونه در کنفرانس ثبت نام کنیم؟ up

پژوهشگران گرامی می‌توانند جهت ثبت‌نام اولیه و ایجاد پنل کاریری، پس از مراجعه به وب‌سایت به قسمت عضویت (سمت چپ بالا) مراجعه کرده و با تکمیل فیلدهای مشخص شده نسبت به ایجاد پنل اقدام نمایند. پس از آن با کلمه و رمز عبور شخصی می‌توانند وارد پنل شخصی خود در قسمت سامانه کاربران وب‌سایت کنفرانس شوند.

13- آیا بدون مقاله نیز می‌توان در کنفرانس شرکت کرد؟ up

بلی، به صورت بدون مقاله نیز می‌توانید ثبت‌نام نمائید.

14- مقالات ارسالی دارای محدودیت صفحه هستند؟ up

بله، مقالات ارسالی بایستی حداکثر در 10 صفحه ارائه شوند.

15- برای ثبت‌نام دانشجویی چه مدارکی لازم است؟ up

دانشجویان، اسکن کارت دانشجویی و یا گواهی اشتغال به تحصیل خود را در سامانه کاربران قسمت ارسال فایل آپلود نمایند.

16- گواهیناهه کنفرانس به چه صورتی است؟ up

در صورت نیاز به گواهینامه زود هنگام، گواهینامه کنفرانس به صورت الکترونیکی صادر می‌شود. گواهینامه‌های اصلی پس از برگزاری کنفرانس به صورت چاپی و به زبان فارسی ارائه خواهند شد.

17- گواهینامه شرکت در کارگاه به چه صورتی است؟ up

گواهی شرکت در کارگاه براساس ثبت‌نام و شرکت در کارگاه‌ها، به صورت جداگانه ارائه خواهد شد.

18- مقاله من به صورت سخنرانی پذیرفته شده است، چه کاری باید انجام دهم؟ up

شما می‌بایست ابتدا دستورالعمل پاورپوینت سخنرانی را از بخش راهنمای نگارش و ارسال مقاله وب‌سایت کنفرانس تهیه نموده و مقاله خود را حداکثر در مدت زمان 10 دقیقه ارائه دهید.

19- مقاله من به صورت پوستر پذیرفته شده است، چه کاری باید انجام دهم؟ up

شما می‌بایست ابتدا راهنمای تهیه پوستر را از وب‌سایت کنفرانس، قسمت راهنمای نگارش و ارسال مقالات دانلود کرده و مقاله خود را تحت قالب پوستر آماده نمایید.

20- مقاله من پذیرفته شده ولی امکان حضور در کنفرانس را ندارم، آیا گواهی پذیرش برای من صادر می شود؟ up

بله، گواهی پذیرش برای تمامی مقاله که که توسط داوران تایید شده بعد از پرداخت هزینه صادر خواهد شد.

21- نحوه پرداخت هزینه کنفرانس چگونه خواهد بود؟ up

جهت پرداخت هزینه کنفرانس به صورت زیر اقدام کنید:

1- از طریق لینک https://erp.arakut.ac.ir/Hermes وارد صفحه پرداخت های دانشگاه صنعتی اراک شوید.

2- وارد بخش پرداخت های متقرقه شوید.

3- موضوع پرداخت را سومین کنفرانس داده کاوی در علوم زمین انتخاب کرده و متناسب با وضعیت نویسندگان سایر موارد را پر کنید.

4- فیش پرداختی را از طریق ایمیل datamining@arakut.ac.ir به دبیرخانه کنفرانس ارسال کنید.